News Update :
Home » » Skill 29 Use the Irregular -er, -er Structure Correctly Structure and Written Expression TOEFL

Skill 29 Use the Irregular -er, -er Structure Correctly Structure and Written Expression TOEFL

Penulis : citrapriski on Sunday, April 30, 2017 | 8:26 PM

Skill 29 Use the Irregular -er, -er Structure Correctly (Gunakan Strukiur Kata Tidak Beraturan -er Secara Tepat)
Sebuah struktur komparasi tidak beraturan (irregular) sering muncul dalam tes TOEFL berisi dua perbandingan lebih sejenis dimasukan dengan kata the
·         The harder he tried, the further he fell behind.
(Lebih keras dia mencoba, lebih lagidia merasa ketinggalan)
·         The older the children are, the more their parents expect from them.
(Lebih tua anak-anaknya, lebih orang tuanya berharap dan mereka)
Contoh pertama berisi dua perbandingan sederajat, the harder dan the further. Contoh kedua berisi dua perbandingan sederajat, the older dan the more.
Di dalam bentuk kalimat mi, the dan tingkat perbandinganya bisa diikuti oleh beberapa struktur yang berbeda.
·         The more children you have, the bigger the house you need.
(Lebih bariyak anak yang karnu punya, Iebih besar rumah yang kamu perlukan)
·         The harder you work, the more you accomplish.
(Lebih keras kamu bekerja, lebih banyak yang kamu selesaikan
The greater the experience, the higher the salary.
(Lebih banyak pengalaman, lebih tinggi gajinya)

Pada contoh pertama, kata the more diikuti dengan kata bend a children, subjek you, dan kata kerja have, sementara itu the bigger diikuti dengan kata benda the house,, subjek you, dan kata kerja need.
Pada contoh kedua, the harder dilkuti oleh subjek dan kata kerja you work, sementara kata the more diikuti dengan subjek dan kata kerja you accomplish.
Pada contoh ketiga, the greater diikuti hanya dengan kata the experience, sementara itu the higher hanya diikuti kata benda the salary. Kamu sebaiknya mencatat bahwa contoh terakhir belum dilengkapi sebuah kata kerja. Namun, ini pun adalah sebuah struktur yang benar dalam bahasa Inggris.
Share this article :

1 comment:

  1. The effectiveness of IEEE Project Domains depends very much on the situation in which they are applied. In order to further improve IEEE Final Year Project Domains practices we need to explicitly describe and utilise our knowledge about software domains of software engineering Final Year Project Domains for CSE technologies. This paper suggests a modelling formalism for supporting systematic reuse of software engineering technologies during planning of software projects and improvement programmes in Project Centers in Chennai for CSE.

    Software management seeks for decision support to identify technologies like JavaScript that meet best the goals and characteristics of a software project or improvement programme. JavaScript Training in Chennai Accessible experiences and repositories that effectively guide that technology selection are still lacking.

    Aim of technology domain analysis is to describe the class of context situations (e.g., kinds of JavaScript software projects) in which a software engineering technology JavaScript Training in Chennai can be applied successfully

    ReplyDelete

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger